Rotterdam.food blog

recepten, foodfotografie & restaurant reviews

Healthy kwarkbowl met chiazaden

Healthy kwarkbowl met chiazaden: een gezond ontbijt recept!

De zomertijd is in gegaan en sinds dit weekend genieten we van zonnig weer. Die vakantie zit er ook aan te komen: tijd voor een healthy ontbijtje! Ik maak vaker kwarkbowls met allerlei toppings en deze keer heb ik een kwarkbowl gemaakt met chiazaden en zacht fruit. Het recept maak je klaar in nog geen 10 minuten en je kan het natuurlijk ook to go meenemen naar je werk!

Ingrediënten voor 1 portie

250 m.l. magere of plantaardige kwark

een theelepel chiazaden

1 eetlepel biologische acaipoeder (gekregen van KoRo)

acht blauwe bessen

2 aardbeien

Bereidingswijze

  1. Schep de kwark in de bowl en voeg een eetlepel biologisch acaipoeder toe. Meng dit door elkaar tot een geheel met behulp van een vork.
  2. Was het zachte fruit en dep de aardbeien en blauwe bessen droog. Snijd vervolgens allebei de aardbeien door de helft. Verdeel deze over de rechterzijde van de kwarkbowl.
  3. Leg voor en na ieder stukje aardbei een blauwe bes op de kwarkbowl en pak een theelepeltje chizaden.
  4. Strooi vervolgens de chiazaden over de gehele kwarkbowl inclusief het zachte fruit.
  5. Geniet van dit gezonde ontbijtje!

Klik hier voor mijn eerder gepubliceerde artikel waarin ik 5 ontbijt recepten deel.

Healthy kwarkbowl met chiazaden
Spread the love